de toerist - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van yanickvandeven - WaarBenJij.nu de toerist - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van yanickvandeven - WaarBenJij.nu

de toerist

09 September 2012 | Ghana, Cape Coast

De toerist..
Afgelopen week zijn we in de échte werkplaats geweest, Bart is begonnen bij de voetprotheses. Dat was tenminste de planning, de persoon die dat doet lijmt 1 ding per dag en gaat dan rondkijken. Ik mag vanaf donderdag bij hem aanschuiven dus dat wordt spannend.
zelf heb ik dinsdag en woensdag gekeken naar hoe ze schoenen maken en ben ik donderdag zelf begonnen. De foto’s hiervan zal ik op de dropbox zetten als ie klaar is.

gister zijn we dan wat toeristisch gaan doen! Vorige week waren we bij de SWEB-foundation geweest(die van die goeie afspraken). Daar werd ons van alles beloofd wat we konden gaan doen. We zouden zeker 5 á 6 weekenden vullen met activiteiten. Het eerste zou zijn naar Cape Coast en Kakum national Park. De chauffeur van SWEB en één medewerkster zouden met ons meegaan in de auto van de SWEB. En dan zouden we voor de weken erna nog even kijken. Dus wij mailden maandag over wat de planning nou zou worden, kregen we een mailtje terug dat de auto helaas alle weekenden al in gebruik was, maar we konden t allemaal best zelf regelen, was geen probleem. Nou tot zover dus de SWEB…
Toen wij hier in het OTC vertelden dat we dan een taxi zouden huren voor een dag en dan naar cape coast gaan, vonden ze dat niet zo’n goed plan. Een account-stagair zou wel met ons meegaan. Dit is denk ik wel de meest gezellige persoon hier. Hij had de taxi geregeld en die stond zaterdag ochtend precies 5 uur smorgens voor de deur. Na een lange rit(250 km), met gelukkig nog wat momentjes slaap, waren we om 9 uur in Kakum National Park. Daar hebben we de canapy walk gedaan (foto’s op dropbox) een parcours van 7 bruggen tussen de hoogste bomen. Daarna hebben we nog een rondleiding door het oerwoud zelf gedaan en wat te horen gekregen over de plaatselijke bomen.
toen was het weer 1 uur rijden naar Cape-Coast. Daar waren we rond 12 uur. Daar staat een groot Engels kasteel uit de tijd van de VOC, waar slaven werden verhandeld. Na daar een uurtje rondgewandeld te hebben zijn we wat gaan eten bij een tentje tegenover het kasteel. Na 1,5 uur gewacht te hebben op t eten was t er dan. En rond 3 uur reden we toch nog maar even naar Emina Castle. Dit is de Nederlandse variant van het Cape Coast kasteel. Het was een beetje tzelfde maar wel gaaf om te zien.
rond half 5 reden we weer richting het OTC, en met een vertraging van uurtje of 3 waren we rond 11 uur weer thuis.
het was een aardig lange dag, maar zeker de moeite waard! Deze week maar s opzoek naar andere activiteiten in de buurt!
PS: We zijn alweer op een kwart!

• 09 September 2012 - 22:45

Ans En Ton:

Hoi Yanick,

Ze beloven wel veel bij dat Sweb. Gelukkig dat er nog anderen zijn met wie jullie wel afspraken kunnen maken. Die boomtoppentocht ziet er mooi uit. Ik mis alleen nog de tokkelbaan :-). Leuke foto's. Succes deze week met het lijmen van 1 schoen.

Groeten,
    Ans en Ton

• 10 September 2012 - 15:26

Mynouk:

Ik begin dit stuk met lezen en las: 'de terrorist' dus verwachte ernstige vehalen. Haha, maar gelukkig viel het mee. Geniet dr van broertje, en kom maar snel terug want we missen je!xxx

• 10 September 2012 - 15:26

Mynouk: