werken en dagje strand - Reisverslag uit Nsawam, Ghana van yanickvandeven - WaarBenJij.nu werken en dagje strand - Reisverslag uit Nsawam, Ghana van yanickvandeven - WaarBenJij.nu

werken en dagje strand

19 September 2012 | Ghana, Nsawam

Na het uitstapje naar Cape Coast, en een zondag om hiervan weer een beetje uit te rusten, was het maandag weer tijd om aan het werk te gaan. Zoals altijd waren we op maandag te vinden bij het aanmeten en de consultaties.
De rest van de week heb ik mijn schoentje afgemaakt. Ik kreeg de kneepjes van het schoenmakersvak eindelijk wat beter onder de knie en mocht steeds meer zelf gaan doen, dat maakte het een stuk leuker. Helaas kwam vrijdag een eind aan dit blok, dus verder zal ik hier niet veel meer aan doen.
Zaterdag was het tijd voor ons eerste avontuur met z’n tweeën. Om 11 uur smorgens pakten we een taxi naar Labadi Beach, een stukje strand met wat strandtentjes. Het was enigszins slechte timing, aangezien het weer niet echt veel beter was dan de gemiddelde herfstdag in Nederland. Maar heerlijk op het strand bij een strandtent gezeten en lekker uitgewaaid. We hebben wel besloten dat we tegen het einde van de stage nog een keer teruggaan, want we willen wel gezwommen hebben natuurlijk! rond een uurtje of 5 hebben we een taxi terug gepakt, en om 6 uur waren we thuis. Even wat gegeten en lekker van onze avond genoten.
Zondag zouden we ook lekker vrij hebben, maar om 1 uur ’s middags kwam onze begeleider binnenvallen of we hem even uit de brand konden helpen. Geen probleem natuurlijk, op dat moment. Om 5 uur waren we klaar met 40 kantjes overtypen uit een soort moduleboek, voor de toekomstige opleiding hier op het OTC.
’s Avonds kwam her hoogtepunt van de week: FRIET met worst! was zeker genieten!
de afgelopen dagen zou ik me bezig moeten houden met de voetprotheses, maar ben al 3 dagen ziek.. dus t is een weekje niets doen geworden.

dus over deze week weinig spannends, hopelijk na volgende week weer!

• 19 September 2012 - 22:17

Imke:

Dude, je bent in Ghana en het hoogtepunt van je week is FRIET???!!

• 19 September 2012 - 23:41

Ans En Ton:

Hoi Yanick,

Ziek geworden van de friet? Hopelijk is het gauw over. Leuke foto's. Mijn oma had ook zo'n naaimachine, het onderstel staat nog als tafeltje in de tuin.

Groeten en we kijken weer uit naar je volgende bericht.

Ans en Ton

• 21 September 2012 - 10:11

Papa:

From now on he'll never be a teenager anymore....greetings!!!!

• 05 Oktober 2012 - 16:55

Paul:

Yanickvandeven.waarbenjij.nu?

We zijn heel nieuwsgierig naar verhalen, je hebt toch niet de afgelopen twee weken alleen maar op het strand gelegen?

Groeten van Paul

• 05 Oktober 2012 - 16:55