de tweede week - Reisverslag uit Nsawam, Ghana van yanickvandeven - WaarBenJij.nu de tweede week - Reisverslag uit Nsawam, Ghana van yanickvandeven - WaarBenJij.nu

de tweede week

02 September 2012 | Ghana, Nsawam

Het is alweer even geleden maar hier maar weer een blogje!

De eerste week échte stage is goed gegaan! Maandag hebben we bij de consults bijgewoond, daar hebben we veel gezien en geleerd. We hebben flink staan zagen, boren en draaien op de draaibank. En hebben zo een stuk of 4 krukken in elkaar gezet en een stuk of 15 handvatten gedraaid voor de krukken.
Ook hebben we gezien hoe de corrigerende stoelen worden gemaakt

gister weer een heerlijk staaltje afrikaanse afspraken meegemaakt. We zouden om 10 uur naar de directeur van de SWEB-Foundation gaan(een lokale partner van het Liliane-Fonds). Dus wij dachten dat is mooi, dan zijn we ook weer beetje optijd thuis. Dus wij staan om 10 uur netjes klaar bij de ingang, toen ik me om 5 over 10 bedacht dat ze voor hetzelfde geld gewoon om 11 uur aan kunnen komen (we hadden al enige ervaring met Afrikanen en tijd), dus wij zijn terug gegaan naar ons huisje. Daar zijn we maar eens gaan bellen en het bleek tussen 1 en 2 te worden… en jahoor om kwart over 3 waren ze er. Om 4 uur waren we al bij de Sweb-foundation, dus dat zou nog allemaal wel goed komen. De directeur was een nogal bijzonder personage, maar verder wel aardig. Hij vond zichzelf vooral erg leuk.
We moesten onderweg even wat eten(was maar 3 kwartier om achteraf), toen nog even iemand ophalen bij de swebfoundation(weer 3 kwartier terug), toen die persoon afzetten(nog verder van huis), en toen konden we gelukkig naar huis. Om half 10 waren we thuis.

Vanmorgen de router geïnstalleerd en het huis gepoetst, vanmiddag het verslag voor school bijgewerkt en net wat rusti gegeten(alle credits aan Bart).

Nu weer ff lekker hangen en morgen maar s t huisje uit en pot voetballen poolen of wat anders met de jeugd hier op t centrum!

Maandag weer consultaties en dinsdag t/m volgende week woensdag(behalve maandag natuurlijk) zal ik te vinden zijn op de orthopedische schoenen afdeling van de werkplaats. Ik ben benieuwd of ik hier echt wat kan doen, want het is niet voor niets een speciale opleiding(en ik weet hier eigenlijk niets vanaf), maar we zullen zien!

Voor foto’s en dergelijke heb ik een dropbox aangemaakt, hierop zal ik ook het verslag iedere keer uploaden, zodat jullie een beetje kunnen kijken hoe en wat!
als je naar www.dropbox.com gaat en inlogt met:
gebruikersnaam: stageghana2012@hotmail.com
wachtwoord: ghana2012

• 02 September 2012 - 22:39

Ans En Ton:

Hoi Yannick,

Lekker een dagje bezig geweest met zulke afspraken. Hoef je je in ieder geval niet te vervelen.
    Leuke foto's. Hebben we een beetje beeld hoe je daar zit. Mooie bungalow, hopelijk kan je daar de hele tijd blijven. Sterkte weer de komende week.

Groeten
    Ans en Ton

• 02 September 2012 - 22:48

Monique:

Hé Yanick,
    Wat leuk om weer een stukje te lezen, maar vooral ook de foto's te zien. Dan krijg je toch een beter beeld van hoe het daar is! Ik hoop niet dat je teveel gaat overnemen van de Afrikaanse mentaliteit daar; een beetje mag ;-)
    Groeten weer uit Best! En tot snel horens/ziens...

• 05 September 2012 - 09:08

Frank Van De Ven:

Hoi jongen,

altijd spannend; ver weg, onbekend terrein en onbekende mensen. Goed om te zien dat je je draai(-bank) hebt gevonden. Las en timmer de weken maar aan elkaar zodat het eind(-produkt) super goed gaat lukken... x papa

• 05 September 2012 - 09:08

Frank Van De Ven: